[linux] Re: doodziek word ik ervan...

Fred Mobach fred op mobach.nl
Zo Mrt 9 21:48:49 CET 2008

On Sunday 09 March 2008 18:30, Hans Paijmans wrote:
> Ik vind Ubuntu een mooie distributie, maar ik heb wel gvd en heel
> weekeinde liggen ploeteren op een serie programmas die opeens op mijn
> laptop niet meer wilden werken om volslagen onduidelijke reden, en
> dan blijkt dus dat (g)awk is vervangen door iets dat mawk heet.

Zoiets gebeurt me soms, maar meestal heb ik het snel in de gaten : ik
gebruik vaak complete padnamen in scripts en dan begint elke shell heel
snel te mekkeren dat iets niet te vinden is.

Overigens vind ik het redelijk normaal dat een distributie een link van
een gangbare programmanaam zet naar de naam van een specifieker
programma :
lrwxrwxrwx  1 root root 4 Jul 24  2005 /bin/awk -> gawk
--
Fred Mobach - fred op mobach.nl - postmaster op mobach.nl
website : http://fred.mobach.nl