[linux] Hangen van lsusb

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Ma Mrt 10 17:13:48 CET 2008

Ik heb een printer die werkt via usb. Op een zeker moment lukte printen
niet meer. De prints werden wel netjes in de que gezet, maar bleven daar
gewoon staan. Toen ik met lsusb keek, bleef lsusb hangen. Als ik dan met
'ps aux' keek naar het proces lsusb, stond hierbij STAT op D+. Die D
betekent 'Uninterruptible sleep (usually IO)'. Wat houdt dat in?
Dan het vreemde. Ik heb alle USB kabels verwijderd en gereboot. Toen
werkte lsusb weer gewoon. Een kabel ingeprikt: lsusb werkte gewoon. Een
voor een alle kabels ingeplugged en lsusb bleef werken. Nu is de
situatie dus n principe hetzelfde als hij was, met dit verschil dat
lsusb nu wel werkt. Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn
geweest?
Het lag trouwens niet aan de reboot. Voordat ik de kabels verwijderde
had ik al een keer gereboot en toen bleef lsusb nog steeds hangen.

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>