[linux] Re: laptops zonder Microsoft Windows

Bart-Jan Vrielink bartjan op vrielink.net
Zo Mrt 9 21:50:33 CET 2008

Fred Mobach wrote:

> De eenvoudigste (maar niet gratis) oplossing hiervoor is een VPN over
> een UMTS verbinding of zoiets, dan heb je niets meer met hun firewalls
> te maken en heb je ook geen zogenaamde experts meer nodig.
>
> Kosten van de oplossing zijn dan de abonnementskosten voor de UMTS
> verbinding.

Hoe ironisch is het dat ik een laptop van de zaak heb met UMTS aan
boord, waarvan de laptop (Thinkpad T61) naar alle tevredenheid onder
Linux draait, met als uitzondering het UMTS modem... dat ding doet het
momenteel alleen onder Windows (heb ik me laten vertellen, heb het zelf
nog niet aangedurfd om hiervoor naar Vista te rebooten).