[linux] USB-stick en udev

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Ma Mrt 10 23:29:16 CET 2008

Ik wil met eigen namen voor mijn usb-sticks werken. Naar ik heb begrepen
moet dit met udev kunnen. Ik heb flink zitten googlen, maar tot op heden
is het me niet gelukt om het te laten werken.

Op het ogenblik heb ik het volgende gedaan.
Ik heb een sony usb-stick met serial 0C07011118774.
In het bestand /etc/udev/rules.d/99-local.rules staat:
    BUS="usb", SYSFS{serial}="0C07011118774", SYMLINK="usbdrive"

Ik heb dit geactiveerd met udevcontrol reload_rules, maar op het moment
dat ik de usb-stick in mijn PC steek blijft deze gezien worden
als /dev/disk, terwijl ik /dev/usbdrive verwacht.

Het bestand /etc/udev/rules.d/99-local.rules heb ik ook geprobeerd
als /etc/udev/rules.d/01-local.rules, daar op de ene plek wordt
aangegeven dat je eigen rules zo snel mogelijk moeten worden uitgevoerd
en op de andere plek dat ze zo laat mogelijk moeten worden uitgevoerd.

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>