[linux] Re: Hangen van lsusb

Ma Mrt 10 17:43:49 CET 2008

On Mon, Mar 10, 2008 at 05:13:48PM +0100, Cecil Westerhof wrote:
> Ik heb een printer die werkt via usb. Op een zeker moment lukte printen
> niet meer. De prints werden wel netjes in de que gezet, maar bleven daar
> gewoon staan. Toen ik met lsusb keek, bleef lsusb hangen. Als ik dan met
> 'ps aux' keek naar het proces lsusb, stond hierbij STAT op D+. Die D
> betekent 'Uninterruptible sleep (usually IO)'. Wat houdt dat in?

Het proces bevindt zich in kernel mode na een system call en het wacht
'ergens op'. Als je een kill signaal stuurt zal de kernel dat proces
beeindigen zodra de system call is afgehandeld (in uw geval
waarschijnlijk nooit).

Suc6,

Daniel

--
		Microsoft Windows Error Reporting
Dit probleem is veroorzaakt door Windows. Dit programma is gemaakt door