[linux] Vreemd probleem met netwerk printen

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Di Mrt 11 09:44:36 CET 2008

Vroeger lukte het me niet om via het netwerk te printen. Ik heb laatst
opnieuw geprobeerd dit in te stellen. En om een of andere reden kreeg ik
dit nu wel zonder problemen voor elkaar.
Er is echter een vreemd probleem. Vanuit OpenOffice kan ik zonder
problemen via het netwerk printen. Echter als ik met lpr of vanuit emacs
wil printen werkt het niet via het netwerk. Op de lokale machine werkt
dit zonder problemen. Om het nog vreemder te maken: als ik via het
netwerk met lpr of vanuit emacs probeer te printen, gaat de led van de
printer -die normaal knippert bij data overdracht- een keer uit en weer
aan. Er is dus wel communicatie naar de printer toe.
Iemand een idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn?

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>