[linux] Re: email verzenden in bulk door vereniging

Ma Mrt 24 21:16:23 CET 2008

On Sun, Mar 23, 2008 at 11:11:47AM +0100, frans bos wrote:
> ik zit met een probleem. Onze scoutingvereniging wil een nieuwsbrief
> gaan verspreiden aan alle leden. De email gegevens staan opgeslagen in
> een database. En nu is mijn vraag hoe koppel ik deze gegevens uit de
> database aan bijvoorbeeld een thunderbird-adresboeklijst of moet ik een
> ander programma hiervoor gebruiken.

Dat kan op verschillende manieren.

Ik zou de voorkeur geven aan het opzetten van een Mailing List, zoals
die die dit berichtje verspreidt onder de abonnees.

Nog simpeler is om de /etc/aliases file te vullen uit de database in
kwestie.

Dat wil niet zeggen dat u per se een SMTP server nodig hebt: een simpel
shell script kan ook, maar dan is de kans groter dat niet iedereen het
epistel ontvangt.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--
		Microsoft Windows Error Reporting
Dit probleem is veroorzaakt door Windows. Dit programma is gemaakt door