[linux] Re: off-topic, was: pagina's fetchen van een site die zijn afgeschermt met een loginpage

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Zo Mrt 16 22:21:32 CET 2008

Koen,

Koen de Jonge schreef:

> Omdat het een applicatievraag is, maar na het lezen van de topic
> omschrijving denk ik dat het wellicht toch on-topic is omdat de
> applicatie 'linux gerelateerd' is.

>       linux op nllgg.nl
>
> Een algemene lijst over gebruik en beheer van Linux en andere Linux
> gerelateerde zaken. Dit is /de/ lijst waar Linux gebruikers elkaar
> helpen met allerlei technische zaken.
>
> En om vervolgens zelf off-topic te doen:
> Overigens zijn de andere lijsten op bovenstaande pagina al bijna
> allemaal ten minste meer dan een jaar niet meer gebruikt.

Dit klopt, en bij de komende herziening van het serverpark gaan we (als
NLLGG) hier ook het mes inzetten. Maar ook al zijn lijsten ongebruikt
dan moeten ze toch met overleg ter ruste worden gelegd.

Zelf stuur ik mensen veelal naar deze lijst door met hun vragen omdat
meer aangesloten mensen meer rendement voor iedereen oplevert
(netwerk-effect). Opdelen wordt pas zinvol als het aantal posts
onoverzichtelijk wordt.

De enige andere lijst die op dit moment echt wordt gebruikt is de
'stamtafel' lijst die voor OT, politieke en verenigings-interne
discussies bedoeld is. Linux-starter zou ik graag veel drukker zien,
maar volgens mij gaan nieuwelingen eerder naar een forum dan naar een
discussielijst waarvoor ze zich moeten aanmelden op een (voor hen)
moeizame wijze.

> Groeten,
> Koen

Groeten,