[linux] Re: Mail oplossing

Bart Geesink bart op geesink.org
Di Mrt 18 02:27:18 CET 2008

On Monday 17 March 2008 15:58:55 Andre Hebben wrote:
> Ik zoek een goede setup voor een mail server voor mijn bedrijf.
>
> Hierbij zijn er een enkele vereisten op deze mailserver:
> - spamfilter
> - virusscanner
> - webmail interface
> - pop protocol
>
> Heeft iemand hiervoor suggesties voor pakketten en setup?

Laat ik ook maar een duit in het zakje doen, ik zag mijn oplossing nog niet
voorbijkomen ;) Ik gebruik qmail, waarbij simscan het virus/spam filteren
voor me doet. Simscan gebruikt hiervoor Spamassassin voor het spamgebeuren en
en ClamAV om virussen tegen te houden. Squirrelmail zorgt voor webmail
toegang. Er zijn meerdere manieren om het te installeren, ik gebruik de
qmailtoaster distributie. Op http://www.qmailtoaster.org zijn alle pakketten
en scripts om het eea te installeren te vinden. Groot voordeel hierbij is dat
hierbij ook een webinterface wordt geinstalleerd om domeinen, gebruikers en
maillinglisten toe te voegen.

Groet
Bart