[linux] Re: Huishoudboekje

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Do Mrt 20 00:08:31 CET 2008

Gijs Hillenius schreef:
> Kijk vooral ook even naar Eekboek. Ik kan het je aanbevelen. Auteur
> Johan geeft daar as donderdag een heuse workshop over, bij mediaplaza

Gijs,

Naar aanleiding van je aanbeveling heb ik wat tijd besteed aan Eekboek,
maar ik kon er niet echt makkelijk mijn weg in vinden. Het is voor
iemand zonder financiele kennis niet echt makkelijk inkomen (daar vroeg
Hugo wel om meen ik), en ik kreeg het niet aan de praat. Toen ik daarna
las dat de GUI nog niet werkt heb ik het project maar laten varen. Na
ruw setup werk zou het moeten starten (volgens de website) met 'ebshell
--init', maar dan krijg ik:

    ebshell --init
    EekBoek 1.02.00 -- Copyright 2005-2008 Squirrel Consultancy
    Unknown option: init

Helaas is er geen werkende demo administratie was om het eens door te
testen.

Wat dit betreft denk ik dat Hugo meer heeft aan kmymoney. Die heeft in
elk geval een goede handleiding is mij gebleken, en ik kon al ras de
data van mijn banken inlezen (zelfs de postbank).
Zie
http://www.associatedcontent.com/article/254666/watching_your_finances_with_kmymoney.html
en voor een goede review http://www.linux.com/articles/58310

Op OS gebied en Nederlands boekhouden kwam ik ook de volgende nog tegen
(weet ik verder niets van maar ziet er wel interessant uit):
http://www.osfinancials.org/

Zelf ben ik vooral op zoek naar iets dat door verenigingen en non-profit
organisaties gebruikt kan worden.

Peter