[linux] Re: Squirrel Presentation

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Vr Mrt 21 20:41:11 CET 2008

Gijs Hillenius schreef:
> Dit is de link naar de presentatie van johan vromans over eekboek, die
> hij gisteren gaf. Leek me wel aardig om hier even te melden. Zijn veel
> pagina's maar je klikt er zo doorheen.
>

> http://www.eekboek.nl/misc/pres-20080320.pdf

Dank je wel.  Dit maakt het een stuk duidelijker - er staat veel in wat
ik niet kon vinden op de website. Met name het veel beter uitgewerkt
voorbeeld. Het is jammer dat er geen uitgewerkte demo administratie op
de website staat. Dat zou het een stuk eenvoudiger maken om erachter te
komen dat eekboek werkt.

Heb als kenner van een ERP pakket (dat erg Amerikaans geörienteerd is)
wel een paar dingen waarvan ik niet zie hoe ze werken. Met name
validatie. D.w.z. pikt het systeem alles of worden fouten of foutieve
correcties opgemerkt en gecorrigeerd. Accountants willen graag dat een
boekhouding klopt en dat ze kunnen zien wat er gebeurt is. Als
logistiekeling valt me het ontbreken van een voorraadadministratie op -
het is echt puur financieel. Het hoeft ook niet.

En ik begrijp nog steeds niet dat als ik het commando ebshell --init
geeft (om een administratie op te bouwen volgens de documentatie) dat ik
dan vrolijk de melding krijg dat het commando '--init' niet bestaat.
Maar dat is een vraag voor een heel ander forum.

Peter