[linux] Re: Squirrel Presentation

Wybo Dekker wybo op servalys.nl
Vr Mrt 21 22:55:48 CET 2008

On Friday 21 March 2008 20:41:11 Peter Vollebregt wrote:

> Dank je wel.  Dit maakt het een stuk duidelijker - er staat veel in wat
> ik niet kon vinden op de website. Met name het veel beter uitgewerkt
> voorbeeld. Het is jammer dat er geen uitgewerkte demo administratie op
> de website staat. Dat zou het een stuk eenvoudiger maken om erachter te
> komen dat eekboek werkt.

Ik vermoed toch dat je nog beter moet zoeken, er staat wel degelijk een kleine
voorbeeld administratie bij, die je kunt importeren. Hoe je daarna verder
moet weet ik niet, moet ik eerst tijd voor vinden, maar dat importeren lukte
bij mij al wel en geeft output die doet vermoeden dat dit een aardig
voorbeeld moet zijn:

sample>ebshell --import --dir /usr/share/doc/EekBoek-1.02.00/example
EekBoek 1.02.00 -- Copyright 2005-2008 Squirrel Consultancy
%Database journal voor ebsqlite_sample verwijderd
%Lege dataset sample is aangemaakt
Crediteur XS4ALL -> 4905 (Internetkosten), dagboek Inkoop
Crediteur KPN -> 4900 (Telefoon- en faxkosten), dagboek Inkoop
Debiteur ACME -> 8000 (Omzet advisering BTW hoog), dagboek Verkoop
Debiteur ORA -> 8100 (Omzet royalties), dagboek Verkoop
                            Openingsbalans
Datum: 2005-01-01
EekBoek Demo Administratie                 EekBoek 1.02.00, 2008-03-21

RekNr   Grootboekrekening                             Debet     Credit
230     Inventaris en inrichting                    1344,37
231     Afschrijving inventaris & inrichting                   1304,81
240     Computers                                  13378,48
241     Afschrijving computers                                12106,78
500     Kapitaal                                               2443,18
1120    Postbank                                    1131,92
        TOTAAL Balans                              15854,77   15854,77
Geboekt: Inkoop:1
Geboekt: Inkoop:2
Geboekt: Inkoop:3
Geboekt: Inkoop:4
Geboekt: Inkoop:5
Geboekt: Inkoop:6
Geboekt: Inkoop:7
Geboekt: Inkoop:8
Geboekt: Inkoop:9
Geboekt: Inkoop:10
Geboekt: Inkoop:11
Geboekt: Inkoop:12
Geboekt: Inkoop:13
Geboekt: Inkoop:14
Geboekt: Inkoop:15
Geboekt: Inkoop:16
Geboekt: Inkoop:17
Geboekt: Inkoop:18
Geboekt: Inkoop:20
Geboekt: Verkoop:1
Geboekt: Verkoop:2
Geboekt: Verkoop:3
Geboekt: Verkoop:4
Geboekt: Verkoop:5
Geboekt: Verkoop:6
Geboekt: Postbank:1
Geboekt: Postbank:2
Geboekt: Postbank:3
Geboekt: Postbank:4
Geboekt: Postbank:5
Geboekt: Postbank:6
Geboekt: Postbank:7
Geboekt: Postbank:8
Geboekt: Postbank:9
Geboekt: Postbank:10
Geboekt: Postbank:11
Geboekt: Postbank:12
Geboekt: Postbank:13
Geboekt: Postbank:14
Geboekt: Postbank:15
Geboekt: Postbank:16
Geboekt: Postbank:17
Geboekt: Postbank:18
Geboekt: Postbank:19
Geboekt: Postbank:20
Geboekt: Postbank:21
Geboekt: Postbank:22
Geboekt: Postbank:23
Geboekt: Postbank:24
                                Openstaande posten
Periode: t/m 2005-12-31
EekBoek Demo Administratie                              EekBoek 1.02.00,
2008-03-21

Relatie     Datum       Omschrijving                       Bedrag  Boekstuk
XS4ALL      2005-12-07  Internet                            22,80  Inkoop:20
                        Totaal XS4ALL                       22,80
                                                        ---------
                        Totaal Crediteuren                  22,80
Geboekt: Postbank:25
                                Openstaande posten
Periode: t/m 2005-12-31
EekBoek Demo Administratie                              EekBoek 1.02.00,
2008-03-21

Relatie     Datum       Omschrijving                       Bedrag  Boekstuk
XS4ALL      2005-12-07  Internet                            12,80  Inkoop:20
                        Totaal XS4ALL                       12,80
                                                        ---------
                        Totaal Crediteuren                  12,80
Geboekt: Postbank:26
!Geen openstaande posten gevonden
Geboekt: Memoriaal:1
Geboekt: Memoriaal:2