[linux] Re: kan geen email zenden met kmail; thunderbird werkt prima

Zo Mrt 30 15:52:05 CEST 2008

Geert-Jan Hut wrote:

| Dat was voor mij ook een van de redenen om een imap server te
installeren.
| Hiermee kan ik pijnloos tussen verschillende mailclients heen en weer
| switchen. En sinds KMail niet meer de gewoonte heeft om z'n index
files in de
| maildirectory zelf te zetten kan ik zelfs die gebruiken.
|
| Een imap client is een vrij simpele installatie, en vervolgens kun je
je mail
| gewoon binnen de mail client kopieren van en naar de imap server. Het
gemak
> [...]

Ik heb mijn eigen email omgeving op een externe server staan met IMAPS.
~ Squirrelmail zorgt voor de webmail toegang als ik ergens van een
vreemde plek snel bij mijn email wil komen. Thuis draai ik ThunderBird
als client. Ik heb wat familieleden op dezelfde server die met POPS de
boel ophalen. Maar effectief kan elke IMAP of POP client die SSL
ondersteunt hiermee uit de voeten.

De IMAP/POP server draait onderhuids met Maildir formaat zodat ik elke
willekeurig bericht zelfs met vi nog kan inzien als ik dat wil.

En dan laat ik postfix, MailScanner, MailWatch, SpamAssassin, Razor,
.... nog maar buiten beschouwing. Ik kan alle kanten op met deze
oplossing en kan een dergelijke opstelling alleen maar aanraden als je
volledige controle wil hebben over je email.

Hugo.

- --
hvdkooij op vanderkooij.org               http://hugo.vanderkooij.org/
PGP/GPG? Use: http://hugo.vanderkooij.org/0x58F19981.asc