[linux] Re: merkwaardigheden

dick kampman dkampman op xs4all.nl
Di mei 27 10:30:06 CEST 2008

On Sunday 25 May 2008 17:30:11 Cecil Westerhof wrote:

> Heb je zelf dan niet de bestanden van de ene distributie op de plek van
> de andere gezet?

Nee dat heb ik niet gedaan

ik schreef:
> [...]

Ik had beter kunnen zeggen: misschien is het zo dat er programma's zijn die
onder LINUX werken (GIMP,OO), en die (opnieuw) misschien proberen om
bestaande configuratie-files up te daten. Als ze dat dan ook nog op andere
partities doen, dan die aan hun toegewezen zijn, dan kan ik begrijpen dat OO
en GIMP onder een oudere distro niet goed meer werken. Anders kan ik gewoon
niet begrijpen waarom er wijzigingen in mijn configuratie-files optraden.

De opmerking die Hugo vd Kooy maakte, dat het niet verstandig was om meerdere
LINUX-distro's naast elkaar te installeren, en dat het beter was om met
virtualisatie te werken, was misschien wel een aanwijzing in de richting die
ik hierboven uiteenzet. Maar Hugo gaf niet aan, waarom dergelijke
parallel-installaties ongewenst zijn.

Ik heb niet al mijn gegevens bewaard over de installatie van Slackware 12.0,
Ubuntu 8.04 en Debian Etch. Het gaat mij er ook in eerste instantie om, om
een algemeen begrip te krijgen, van wat mogelijkerwijs verkeerd zou kunnen
zijn gegaan.

Het enige wat die drie distro's gemeenschappelijk hadden was hun
swap-partitie. Is dat een fout die ik maak? Moet ik drie swap-partities
aanmaken in het geval van parallel-installaties?

Dick Kampman
dkampman op xs4