[linux] Re: mail rejected

Ton Boelens ton.boelens op gmail.com
Zo Sep 28 22:15:22 CEST 2008

Op 28 september 2008 18:11 heeft Huub Reuver
<h_reuver op mantell.xs4all.nl> het volgende geschreven:

> Hier schiet ik die mailservers af die proberen te posten met mijn hostname,
> mijn IP-adres (uberhaupt met een IP-adres terwijl de RFC's een hostname
> voorschrijven).
>
> Echt alleen de obvious fout ingestelde mailservers. Helaas zijn dat er
> veel. Ik hoor weinig dat een mail onterecht gereject wordt (af en
> toe zit wel in een spambak een false positive, maar dat is sa, clamav,
> etc.).
>
> De opmerking over body-checks is interessant:
>
> Je bespaart je pc veel werk door alle mails eerst door de body-check te
> [...]

SMTP error 5.0.0 duidt er vaak op dat de zender zich met een verkeerde
naam identificeert (geen reverse lookup mogelijk) of alleen met een
IP-adres.

--
Met vriendelijke groet / Kind regards,

Ton Boelens