[linux] Re: lijnstoring...

Za Apr 4 17:23:29 CEST 2009

Udo van den Heuvel wrote:
> Dag,
>
> Na gisteren heb ik vamiddag weer last van een vreemde lijnstoring.
> Ik heb een xs4all Only adsl light verbinding.
> Vanwege de afstand tot de centrale (aftandse technologie) traint de
> modem meestal op iets van 6.x mbit.
> De Thomson 510i modem hang aan mijn Fedora Linux firewall en wordt met
> een gemodificeerde adsl4linux installatie gebruikt (met pppd en pptp).
>
> Het verschijnsel is nu het volgende:
> De lijn doet het.
> De verbinding valt weg voor circa 20 seconden.
> De lijn doet het weer circa 10 seconden
> [...]

Ik denk dat je al tijden op het randje zat en dan kan elke extra demping
 of storing de boel verstieren. Dat kan extern zitten of in je DSL modem.

Een downgrade kan op DSL de boel inderdaad weer werkbaar maken.

Als je zou moeten fietsen van je huis naar de centrale. Hoever is dat
dan? Want in de praktijk is de bekabeling nooit korter.

Hugo.

- --
hvdkooij op vanderkooij.org               http://hugo.vanderkooij.org/
PGP/GPG? Use: http://hugo.vanderkooij.org/0x58F19981.asc