[linux] Re: lijnstoring...

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Za Apr 4 18:16:29 CEST 2009

Hugo van der Kooij wrote:
> Ik denk dat je al tijden op het randje zat en dan kan elke extra demping
>  of storing de boel verstieren. Dat kan extern zitten of in je DSL modem.

Waarom is de Thomson niet intelligent genoeg om een stabiele snelheid te
kiezen?
Juist hiervoor neemt de modem steeds 20 seconden de tijd...
(zie het als bij de oude modems voor de telefoonlijn)

> Een downgrade kan op DSL de boel inderdaad weer werkbaar maken.

Da's dan vreemd.
En ik vind het zoals je begrijpt nog vreemder dat de software in de
Tomson dit niet opvangt.
Daarnaast: waarom gaat de lijn achteruit?
En wat zijn de 'normen'?
Ofwel: kan ik iets gedaan krijgen?
Al was het maar niet-vertraagde verglazing van die wijkkast?
Want dat had natuurlijk al in de vorige eeuw moeten gebeuren.

> Als je zou moeten fietsen van je huis naar de centrale. Hoever is dat
> dan? Want in de praktijk is de bekabeling nooit korter.

Pfff.
Ik weet niet precies waar de centrale is, maar ik gok ergens in de
binnenstad (gorinchem hier). Kwartier/20 minuten wandelen. Dus een
kilometer of twee?
Aan de andere kant: ik zit niet in een buitenwijk, die apparatement
staat al een jaar of 40.

BTW: ook nu net nog (!) staat de modem te knipperen/trainen na een uur
of wat stabiel. Het ding staat weer op 6 mbit?!

a) wat een teleurstellende technologie qua modem
b) wat een teleurstelling qua lijn (Kennelijke bron?)

Dus: Dank, maar:
Hoe verder vanaf hier?
Het heeft immers *tijden* goed (!) gewerkt.

Groeten,
Udo