[linux] Re: lijnstoring...

Geert-Jan Hut Geert.Jan.Hut op hutsoftware.nl
Zo Apr 5 14:34:40 CEST 2009

Udo van den Heuvel schreef:
> Ok, dus tegen de tijd van mijn pensioen (als ik dat haal) is er glas tot
> bij de wijk? (nee, ik ben nog onder de 40 maar ik schat de traagheid dus
> ernstig in)

Tja, het kan even duren. Maar het is wel de reden dat KPN je op dit
moment niet gaat helpen met een structureel betere lijn.

> Monopolie? Ergens markt in zien? Wat is de blokkade?

Onafhankelijke bedrijven opkopen (of een deelneming in nemen) op het
moment dat je je marktoverwicht ziet verkleinen noem ik monopolistisch
gedrag. Veel alternatieven als fiber heb je namelijk niet (feitelijk
alleen kabel). En infrastructuur aanleggen die je vervolgens niet
gebruikt zie je ook niet veel bedrijven doen..

En ik kan hier nog een heleboel meer over zeggen, maar dat ga ik lekker
niet doen. Dit is en blijft een linux mailinglist... ;-)

Groet, Geert-Jan