[linux] Re: lijnstoring...

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Zo Apr 5 19:57:24 CEST 2009

Roeland Th. Jansen wrote:

> want dat is zo ongeveer op het randje....

En dus doet het ding `dom`? Train-de train-de-train...
Pff. Deden telefoonmodems het vroeger niet beter op dit vlak?

> je kunt niks afdwingen. er is geen snelheidsgarantie.

Dus we leveren product a gedurende X tijd.
a verandert vlot in z-
en ondanks X tijd kunnen we geen aanspraak meer maken op a omdat we z-
'klote' vinden?
Hmmm.
Toch maar terug naar KPN?
Die zetten destijds de lijn op 6 mbit als ik het me herinner. 'ns Zien
wat er veranderd is.

> je kunt soms een modem duidelijk maken dat die op een lagere snelheid
> retraint. Dat zou kunnen door de noise margin om hoog te zetten, dan
> moet die wel retrainen op een lagere speed. Maar dan betaal je nog
> steeds een te hoog bedrag.... 't is maar wat je lollig vindt.

Ik zou in het geval van CLI-opties zelf wat kunnen optmaliseren en niet
afhankelijk wezen van de beperkingen van xs4all.
Ik betaal zowiezo al teveel: lite abbo (8MBit/s max) maar was dus
effectief 6+.

> kijk hier maar eens naar de noise margins en de utilization....

Mooi, maar doet de modem hier daar veel aan toe/af?
Ik bedoel: zou mijn probleem oplosbaar zijn (stabiel 6 mbit?) met andere
hardware?

Groeten,
Udo