[linux] kan gimp selectief onderdelen lichter maken?

Vr Apr 10 13:01:19 CEST 2009

Van een foto zou ik de hele donkere achtergrond van een persoon (met zwart
haar en een zwarte jas;-) ) lichter willen maken, en de persoon zelf even
donker willen houden als hij is. Met select en intelligent scissors kun je
het betreffende deel van de foto (dat ik wil houden zoals het is) omlijnen,
maar daarna kom ik niet verder. Kon ik het omlijnde stuk eruit wippen en
ergens anders zetten, dan kan ik de achtergrond maximaal oplichten en daarna
de persoon terug zetten. Maar dit selectief wegzetten lukt mij niet (met gimp
2.6.2). Doe ik nu iets fout, of zie ik het niet, of kan dit gewoon niet?
bvd
--
Julien Michielsen
julien_at_michkloo.xs4all.nl