[linux] Re: mobiel internet

Jelle de Jong jelledejong op powercraft.nl
Zo Apr 12 22:34:55 CEST 2009

Folkert van Heusden wrote:

> Ik denk dat al met al ik dan toch gewoon 't beste een kpn abbootje kan
> nemen; dat is maar 5 euro duurder per maand dan bijv. internet via ben.
> Bovendien is dat kpn abbootje ook echt voor je laptop en dat van
> ben/etc. eigenlijk voor je smartphone.
> Alleen:
> - gaat die kpn dongle 't doen onder linux? (lijkt t wel op wat ik lees,
>   maar zie volgende punt)
> - en stel dat ze een andere dongle uitleveren opeens die niet compatible
>   is, gaat die sim dan werken in mijn (simlockvrije) vodafone hsdpa/etc
>   modem?

> [...]

Hoi Folkert,

De KPN sim zou moeten werken met de de HSDPA usb dongle die je
aangeschaft heb, mocht het niet werken dan wil ik wel uitzoeken hoe het
werkend te krijgen is, als het goed is moet je enkel de APN veranderen en
user and pass van ppp chat.

Hiernaast kan je een vodafone data prepaid nemen of vodafone mobile
abonnement.

Of de geleverde KPN dongle werkt is maar altijd maar de vraag ik kan hier
geen garanties op geven, maar kan je wel helpen om hem mogelijk werkend
te krijgen. (als die een modem poort aanmaak en geen usb-switched-mode
nodig heeft een geen nare zerocdrom techniek heeft, die nog niet verwerkt
zijn in linux moet het werken)

Hoe me op de hoogte ik geef gerust support hierop.

Met vriendelijke groet,

Jelle de Jong