[linux] grub vraagje

paai J.J.Paijmans op uvt.nl
Zo Apr 26 10:21:55 CEST 2009

Heren,

op een gegeven ogenblik kwam ik erachter dat de partitie waarvan mijn
Kubuntu boot een andere is dan de partitie die vervolgens root is. Toch
heb ik de opties '# kopt...' en '# groot...' (met hash-tekens, en ook
met /dev... in plaats van UUID) naar de goede partitie wijzen. Uiteraard
heb ik update-grub gedraaid, maar de instellingen daarna blijven naar de
uiteindelijke root wijzen in plaats van naar de oorspronkelijke boot
partitie.

Concreet: grub boot vanaf /dev/sda10, maar daarna is de root /dev/sda9,
waarbinnen uiteraard ook een /boot direcory met grub en menu.lst bestaan.

Hoe peuter ik grub aan z'n verstand  dat hij op de andere partitie
(/dev/hda9) naar  boot informatie moet zoeken...?

Paai

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI              013-4662693