[linux] Re: grub vraagje

Bart-Jan Vrielink bartjan op vrielink.net
Zo Apr 26 11:06:09 CEST 2009

paai wrote:

> op een gegeven ogenblik kwam ik erachter dat de partitie waarvan mijn
> Kubuntu boot een andere is dan de partitie die vervolgens root is. Toch
> heb ik de opties '# kopt...' en '# groot...' (met hash-tekens, en ook
> met /dev... in plaats van UUID) naar de goede partitie wijzen. Uiteraard
> heb ik update-grub gedraaid, maar de instellingen daarna blijven naar de
> uiteindelijke root wijzen in plaats van naar de oorspronkelijke boot
> partitie.
>
> Concreet: grub boot vanaf /dev/sda10, maar daarna is de root /dev/sda9,
> [...]

In je menu.lst, staat er root (hd0,8) bij je boot entries, of root (hd0,9)?

Is de grub welke jij configureert wel dezelfde grub die tijdens het
booten gebruikt wordt?

Misschien een poging waard om eens met grub-install eens opnieuw grub
naar je mbr te schrijven?