[linux] Re: [bestuur] Re: [Vrijschrift-Kern] Re: publieke omroep/ silverlight

Jelle de Jong jelledejong op powercraft.nl
Di Feb 3 17:56:19 CET 2009

Marcel Nijenhof wrote:

> Ik vind dit wel erg kort door de bocht.
>
> Het blijft een feit dat op dit moment er nog geen eenvoudige oplossing
> is om dit onder linux te gebruiken (1). Het feit dat de NPO dit nu
> gebruikt zorgt er dus effectief voor dat linux als alternatief
> minder bruikbaar wordt.
>
> Ik denk dat het belangrijk is om de boodschap uit te dragen dat de
> keus van de NPO er toe bijdraagt dat linux als alternatief minder
> aantrekkelijk word.

> Moonlight zal altijd een her implementatie blijven die met zijn eigen
> problemen achter silverlight aan hobbelt. Dit probleem is alleen te
> [...]

Ik heb me best gedaan op een verdere versie. Ik wil ook nog even kwijt
dat er grote verschillen zitten tussen Moonlight I en Moonlight II en
dat in beide versie van Moonlight geen DRM support aanwezig is en dat
dit ook nog niet in de planning staat. Dit is interessant gezien dit
een van de grootse eisen van de NPO was...

Altijd laatste versie:
http://www.tuxcrafter.net/docs/articles/Jelle_de_Jong_-_Nederland_in_de_greep_van_Microsoft_Silverlight_-_2009-01-31.odt
http://www.tuxcrafter.net/docs/articles/Jelle_de_Jong_-_Nederland_in_de_greep_van_Microsoft_Silverlight_-_2009-01-31.pdf

Huidige versie: