[linux] Re: X proces overnemen

Guus Snijders gsnijders op gmail.com
Do Feb 12 08:49:36 CET 2009

Op 10 februari 2009 12:08 heeft paai <J.J.Paijmans op uvt.nl> het
volgende geschreven:
> Hoi,
>
> als ik als NX gebruiker op client A ben ingelogd, en ik loop
> naar client B om daar vervolgens als dezelfde gebruiker in te
> loggen, worden Thunderbird en Firefox gewoon overgenomen. Dat
> is erg prettig. Andere processen doen dat echter niet.
[...]

Hoi Paai,
volgens mij kun je iets dergelijks wel bereiken met session-shadowing[1].
Shadowing houdt in dat je op A inlogt en daarna op B met diezelfde
sessie gaat meekijken.

Een verschil is dan wel dat je de hele sessie overneemt en niet alleen
het gewenste programma.

[1]
http://www.nomachine.com/ar/view.php?ar_id=AR11B00098

mvg,