[linux] Re: Hoe stop ik een eindeloze at job?

Ma Feb 16 20:34:31 CET 2009

On Mon, Feb 16, 2009 at 07:41:48PM +0100, joop gerritse wrote:
> Hoe moet dat? Ik heb een eindeloos lopende job opgestart onder at, maar nu wil
> hij niet meer stoppen. atq laat niets zien, ook niet als root. Maar zelfs als
> ik het systeem helemaal herstart, loppt de job gewoon verder.
> Ik vond ook nog een bestandje /var/spool/atjobs/.SEQ (gebruikt door atd,
> volgens de manpage) en dat heb ik ook gedeleted, maar nix. Waar haalt atd
> zijn joblijst vandaan?

allereerst even atd uit je runlevel halen, kan met yast2 runlevel of
chkconfig atd off en rcatd stop voor dit moment.

/var/spool/atjobs is de plek waar de at jobs normaal gesproken
staan. zie man 8 atd....

verder kan je met find nog zoeken naar de  owner/group 'at'

ik heb het zelf nooit bij de hand gehad, hoop dat je wat aan de tips
hebt.

--
http://www.linux-it.nl