[linux] Re: Hoe stop ik een eindeloze at job?

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Di Feb 17 17:41:53 CET 2009

On Tue 17 Feb 2009, hans rood wrote:

> Kan je cron / at niet laten loggen? Opstarten met Debug of zo?

cron / at logt altijd al, ik vind het meestal terug in /var/log/syslog.

Verder vind ik het niet zo gek dat als je een eindeloze script start,
dat ie blijft draaien. Verder zal die pas uit de at queue gehaald worden
wanneer die klaar is, dus geen wonder dat na een reboot de script weer
vrolijk gestart wordt.

Dat ie niet met ps ax te zien was, lijkt mij overigens sterk. Ik vind
ps faxu een stuk beter dan ax, omdat je ziet welke processen door welke
gestart zijn; het is dan een kwestie van 'atd' opzoeken en kijken wat
die gestart heeft.

Tenslotte staan de at jobs in /var/spool/cron/atjobs/; die .SEQ file
die je verwijderd had bevat het volgnummer (sequence) van de jobs, dus
nu begint ie weer bij 1...

> mijn halve Eurocent;)

idem :)

Paul