[linux] Re: Hoe stop ik een eindeloze at job?

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Di Feb 17 19:24:00 CET 2009

On Tue 17 Feb 2009, joop gerritse wrote:

> Dat zal ik onthouden voor een volgende keer; overigens heb ik inmiddels al
> gezien dat hij wel in ps ax stond (althans de sleep 60 stond in de process
> table). Maar kill had alleen het effect van een extra cycle, waarna de
> volgende kill weer gescheduled werd.

Die sleep 60 werd opgestart door de script, is dus geen onderdeel van de
script zelf! Door die te killen gaat de script vrolijk verder met de
volgende commando na die sleep. Je moet dan de parent process van die
sleep killen; misschien zelfs de parent daarvan enz. (afhankelijk van
hoe je script in elkaar zit, want die heb je niet laten zien...).

while true; do sleep 60; done

Als je hierboven de sleep killt, dan wordt er net zo hard weer een
nieuwe gestart. Je moet hier dus de shell process killen die de sleep
gestart heeft.

Paul