[linux] Re: Huisrekeningen

Gijs Hillenius gijs op hillenius.net
Do Feb 19 17:56:17 CET 2009

(snip enorme uitleg over de financiële administratie van een woongroep)

Sjees. Wat een organisatie!

Ik ga me er niet mee bemoeien, maar volgens mij kan het probleem ook
anders oplossen dan met een hoop gereken.

Wat dacht van je van iedere maand een pot: daarin stopt iedereen zeg 25
euro. Daar doet iedereen die maand de boodschappen van. Dan hoef je
alleen nog fijn ruzie te maken over wie duur en wie te weinig inkoopt...

Gaat een van de leden vort, dan keer je die persoon zijn deel van het
restbedrag uit. De nieuwkomer stort precies dat in de pot. Dat scheelt
een hoop rekenwerk, zie ik.

Maar goed, een kas bijhouden is vragen om ellende....

--
Política é a arte de pedir votos aos pobres e fundos aos ricos.
                -- Antônio Ermírio de Moraes