[linux] Re: Fetchmail doesn't fetch my mail!

Vr Feb 20 11:55:07 CET 2009

Aldus schreef Kees Theunissen op Fri, Feb 20, 2009 at 12:58:53AM +0100:

> Dit is de oorzaak: "Domain of sender address professional op company.nl
> does not exist"
>
> Sendmail blieft het mailtje niet omdat hij na acceptatie niet in staat
> is om eventuele foutmeldingen terug te sturen naar de afzender.
> Je mag dit vertalen als: "company.nl" heeft geen MX-records geregistreerd
> in dns en ook geen A-record voor zover sendmail kan controleren.

Nu blijkt het betreffende domein geen A, maar wel een MX record te
bezitten.

> Dat _kan_ veroorzaakt worden doordat je eigen resolver configuratie
> gammel is of door een rotte nameserver ergens buiten op het internet.

Ik heb al iets gevonden: de /etc/resolv.conf file bevatte als eerste
nameserver een verwijzing naar mijn ADSL modem i.p.v. naar localhost:-(
De Thomson Speedtouch kan niet goed met MX records overweg.

> [...]
> domain goed zijn geconfigureerd (MXrecords, eventueel ook A-records,
> werkende nameserver). Verder moet de resolver op de ontvangende machine
> goed werken. Als laatse vangnet is er dan de
> FEATURE(accept_unresolvable_domains) in je sendmail.mc.
>
> Als je geen echte mailserver hebt draaien maar een mailbox leeg trekt
> bij een provider (pop, imap) dan raad ik die FEATURE zonder meer aan
> omdat alles wat in je mailbox zit al lang en breed geaccepteerd is
> door de provider. Je bent dan gewoonweg te laat on de afzender de
> mail te laten houden. En "terug" sturen is tegenwoordig uit den boze.

Nu heb ik wel een echte mail server (hoe klein die ook is), maar mijn
desktop (server hardware) gebruikt enkel POP3 om meerdere accounts
binnen te halen, dus daarop heb ik je advies met dank opgevolgd.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--
	This algorithm terminates in O(1) time - for large values of 1.