[linux] Re: Attachments [Was: bluetooth adapter die er tegen kan ]

Jelle de Jong jelledejong op powercraft.nl
Do Feb 26 15:21:13 CET 2009

Hugo van der Kooij wrote:

> En dan laten we nog maar even in het midden of het bericht wel door de
>  engelse taalbeugel kan ;-)
>
> En ach. Omdat er wellicht 1 persoon iets zou willen zien de load maar
> bij de server leggen om alle attachments maar door te jassen. Dat lijkt
> me ook niet echt ideaal.
>
> Ik ben er dus niet rouwig om dat ik niet ongevraagd opgezadeld wordt met
> (grote) bijlages op deze mailinglist.
>
> Hugo.

Ik ben het gedeeltelijk met bovenstaande eens, load voor servers moet
geminimaliseerd blijven en subscribers horen geen ongevraagd grote
bijlagen te krijgen.

Maar ik vind het niet netjes dat pgp signatures en kleine text bijlage
<20k worden verwijderd. Ik zou het heel fijn vinden als deze gewoon
zouden werken.

De verantwoordelijkheid van het verstandig gebruik van een mailinglist
ligt vooral bij de gebruiker. Als ik grote bestanden wil doorgeven
gebruik ik hier in een email links naar externe data bronnen voor.

Zit het probleem niet in het feit dat iemand moet gaan spitten hoe de
instellingen verstandig veranderd kunnen worden?

Ik wil hier verder geen bikeshed van maken, dus dit zal mijn enige poging
zijn om bijlage mogelijk te maken, het is aan de rest om hier verder op
te reageren.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Jelle de Jong