[linux] Re: IRC kanaal #NLLGG (en linkedin)

Casper Gielen casper-nllgg op gielen.name
Di Jul 7 12:57:56 CEST 2009

hans rood wrote:
> Dat lijkt me niet Hans!
> De hele wereld: -- schooljeugd, journalisten, de 2e kamer, al mijn
> nichtjes en neefjes en de president van Amerika, om er maar eens enkele
> te noemen -- die hele wereld zit te twitteren, chatten in allerlei
> vormen, exhibitioneert op Hyves, Yahoooo en Windows-live en doet vast
> nog veel meer met het Net, waar wij 'techneuten' geen weet van hebben.
>
> Misschien moesten we toch eens wat stof van ons imago afschudden met een
> hippe tweet???

Zie hier het verschil tussen ons nerds en de rest van de wereld. Wij vinden computers & internet op
zich prachtig speelgoed. Anderen zien de techniek alleen als een middel om met andere mensen te
communiceren. De computer zelf kan ze net zo min interesseren als hoe het koper voor de kabel is
gewonnen.

De stereotypische computernerd is helemaal niet uit op "communicatie uit gezelligheid" maar
voornamelijk kennis. Ik bedoel dit niet kleinerend ofzo, ik ben immers zelf ook zo'n nerd.

Het is echter een grote (en veel gemaakte) vergissing dat techneuten als ons ook voorop lopen in de
sociale veranderingen die internet veroorzaakt. We zijn er altijd wel van op de hoogte, maar in mijn
ervaring kijken de techneuten een beetje neer op facebook, twitter en wat al niet meer.

oor mijn gevoel is een blog iets voor mensen die geen echte homepage kunnen onderhouden, en
hotmail/gmail is geen "echte" e-mail. Twitter is door het hele Iran gebeuren wat in mijn achting
gestegen, maar voelt nog steeds als iets voor mensen met meer tijd dan kennis.

Helaas voor ons denkt het grootste deel van de wereld daar anders over, en als wij aandacht van de
rest van de wereld willen dan zullen we ook de communicatiemiddelen van de rest van de wereld moeten
gebruiken.

--
Casper