[linux] Re: suggestion to Marc Shuttleworth

Bas Roufs basroufs op gmail.com
Ma Sep 28 15:48:35 CEST 2009

Beste Paai

> Niet erg terzake. En nee, syncen met Windows onder VMware is ook niet de
> oplossing waar ik naar zoek....

Met een PDA heb ik nog geen ervaring. Wel heb ik enige ervaring
opgedaan met data-uitwisseling en synchronisatie tussen de PC of
laptop enerzijds en een digitale camera anderzijds. Beide computers
die ik heb, heb ik uitgerust met Kubuntu 9.10. Eén van de programma's
die op die distro draait is 'Digikam'; dat pakket kan, voorzover ik er
tot nu toe zicht op heb, goed allerlei modellen digitale camera's
herkennen en er vervolgens data mee uitwisselen.  Als zo iets kan met
een digitale camera, zou dat ook moeten kunnen met een PDA.

Een ander relevant pakket in dezelfde distro is 'Kontact' - een combi
programma voor e-mail (K-Mail), agenda, adresbeheer, geo-data en een x
aantal andere dingen. Meer informatie: http://userbase.kde.org/Kontact
Het is de moeite waard om na te gaan of Kontact ook op een PDA kan
draaien - desnoods met een paar aanpassingen.
Overigens, het zou mij niet verbazen als er meer mensen zijn die
proberen Kontact met een PDA te synchroniseren of combineren. Wellicht
zijn er bestaande 'bug reports' over dit onderwerp.
 Maar goed, dit alles zeg ik met een slag-om-de-arm.

Voorzover ik weet, draaien Kontact en Digikam ook op andere distro's met KDE.

> Een paar mensen schijnen er een probleem mee te hebben dat ik kritiek op
> Linux heb. Vooral doorgaan je ogen dicht te houden voor zulke problemen....

Mijn steun heb je. Constructieve kritiek op Linux is juist een
belangrijke randvoorwaarde voor verbetering ervan.

Tot zover, vriendelijke groet,
Bas Roufs.