[linux] Re: OT: Wie weet er sprekers voor 20 februari [NLLGG bijeenkomst]

paai j.j.paijmans op uvt.nl
Vr Feb 12 10:07:05 CET 2010

Peter Vollebregt wrote:
> Dames en heren,
>
> Voor de landelijke bijeenkomst van de nllgg op 20 februari hebben we
> ruimte over voor sprekers.  Omdat de huidge organisator weggaat zoek ik
> ook een voorzet voor april.

Zoals altijd wil ik graag over een van mijn onderzoeken praten. Probeer
me maar eens te stoppen :-). De directe link met linux/unix ligt in de
eenvoudige shell- en awkscriptjes waarmee ik mijn data manipuleer.
Op dit ogenblik ben ik aan het spelen met muziek, meer in het bijzonder
muzikale 'scores', en dan zit je zo bij notaties, conversies en
fileformats (kern, abc). En wat ik ermee wil doen is kijken naar de
statistische eigenschappen van noten en intervallen, en aan de hand
daarvan iets zeggen over de vraag of muziek een taal is...

Paai

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI       013-4662693