[linux] Google Earth, geen streetview en efteling op de verkeerde lokatie

Richard Bos ml op radoeka.nl
Zo Mrt 14 08:47:36 CET 2010

Twee vraagjes Google Earth.

In de versie (5.1.3533.1731) van Google Earth (GE) die ik nu op mijn systeem
heb draaien , mis ik in streetview mode de fotocamera (gotocamera ;) ) icons,
om naar het volgende punt in bewegen.  Op dit screenshot:
http://radoeka.wordpress.com/2009/04/13/bijzondere-google-earth-streetview-
fotos-in-amsterdam/ge_streetview_car_in_tunnel-2/
zijn de icons duidelijke te zien.  Ben ik de enige met dit dit probleem ook,
of zien andere dit probleem ook (is het een algemeen GE linux probleem).

Het probleem dat ik tegenkom, is dat ik op een verkeerde lokatie uitkom, als
die daar naar zoek.  Als ik zoek op de Efteling [1] dan kom ik ergens in
Belgie (een stukje onder Antwerpen).  Hetzelfde geldt voor het Zuiderzee
museum [1], ik kom dan in Utrecht uit.  In beide gevallen is het mislokatie
ongeveer 60 km ten zuiden van het doel.....  Hier dezelfde vraag, als bij het
vorige probleem: Ben ik de enige met dit dit probleem ook, of zien andere dit
probleem ook (is het een algemeen GE linux probleem).

[1] nu ook zichtbaar in GE streetview

--
Richard