[linux] Re: verbinding met Marvell 88E8056

Ma Mrt 15 09:42:35 CET 2010

On Sunday 14 March 2010 11:35:55 Daniel von Asmuth wrote:

> Wilt u hiermee zeggen dat bovengenoemde driver het probleem oplost?
> Zo nee, dan begint u wellicht met het commando 'lspci' om te kijken wat
> voor hardware er in uw systeem zit. U krijgt dan de namen van de
> verschillende chips te zien - daar heeft de kernel iets meer aan dan aan
> de fabrikant en het model van de kaart.

Die driver loste het probleem inderdaad helemaal op, en ik heb nu een prachtig
draaiende internet-toegang.  Maar het was moeilijk die internet-toegang wer-
kend te krijgen.  Ik ben heel wat keren over het xconfig-paneel heengelopen
zonder daar het woord Marvell te hebben zien staan.  En met die reden stuurde
ik mijn mailtje naar de lijst. Om te zeggen van "heb je een moederbord met
een Marvell netwerk-controller, en wil je zelf jouw kernel compileren, dan
kun je het best eerst de driver bij Marvell ophalen".  Maar het is natuurlijk
heel goed mogelijk dat dit onnodig was omdat mensen van de lijst hun boontjes
wel zullen kunnen doppen. Voor anderen kan het een welkome hint zijn, en zo
was het bedoeld.

--
Julien Michielsen
julien_at_michkloo.xs4all.nl