[linux] Re: verbinding met Marvell 88E8056

Zo Mrt 14 11:35:55 CET 2010

On Sun, Mar 14, 2010 at 07:34:54AM +0100, Julien Michielsen wrote:
> Voor degenen die de Marvell niet ge-installeerd krijgen: Marvell heeft een
> afdeling support in de website, met daaronder de mogelijkheid een driver
> op te halen. Met daarin een Readme die het verder allemaal uitlegt.

Wilt u hiermee zeggen dat bovengenoemde driver het probleem oplost?
Zo nee, dan begint u wellicht met het commando 'lspci' om te kijken wat
voor hardware er in uw systeem zit. U krijgt dan de namen van de
verschillende chips te zien - daar heeft de kernel iets meer aan dan aan
de fabrikant en het model van de kaart.

> Voor degenen die zich afvragen waarom het me nu wel gelukt is een kernel
> te compileren. en eerder niet:
> Weet ook niet wat ik fout heb gedaan, maar nu lukte het vanaf een verse
> installatie, waarin blijkbaar niet de conflicten zaten die in mijn andere
> wel zaten. En toen ging het gemakkelijk. En mijn huidige kernel is
> uname -a
> Linux michkloo 2.6.33-0.1-desktop #2 SMP PREEMPT Sat Mar 13 18:25:16 CET
> [...]

In ieder geval hebt u nu een wat modernere kernel:-)

Suc6,

Daniel.
--
		| overlijden schaadt de gezondheid |