[linux] Re: wat gaat er hier mis?

joop g jjge op xs4all.nl
Vr Mrt 19 09:56:56 CET 2010

On Saturday 06 March 2010 10:01:13 joop g wrote:
> hallo, *
>
> Ik maak een backup van een bestandssysteem op een ntfs disk,

[...]

> rsync: recv_generator: failed to
> stat "/mnt/tmp/backup/museum/mail/ingridmens/mail/inbox.sbd/kerkstraa
> t.sbd/offic\#303\#253le stukken": Invalid or incomplete multibyte or wide
> character (84)

Zoals Daniël von Asmuth suggereerde, heb ik mijn LANG variabele eens
aangepast. Geen succes.

Daarna heb ik het nog wat rigoureuzer aangepakt: de output van ENV (met enig
editen) voorin mijn bash-script toegevoegd. Dat zou mijn totale environment
moeten zijn. Maar de meldingen blijven.

Ik heb het mount commando overigens aangepast, na lezing van het ntfs-3g
manual. locale=utf8 i.p.v. utf8 en silent i.p.v. quiet.  Maakt ook geen
verschil qua meldingen. Wat ik wel gek vind is dat de optie locale=utf-8 (of
utf8, ik heb ze allebei geprobeerd) niet geaccepteerd wordt, noch bij aanroep
vanaf de commandoregel, noch bij aanroep vanuit cron.

--
joop gerritse
Mühlenstraße 11