[linux] Re: wat gaat er hier mis?

joop g jjge op xs4all.nl
Vr Mrt 19 12:40:21 CET 2010

On Friday 19 March 2010 09:56:56 joop g wrote:

> [...]
>
> Zoals Daniël von Asmuth suggereerde, heb ik mijn LANG variabele eens
> aangepast. Geen succes.
>
> Daarna heb ik het nog wat rigoureuzer aangepakt: de output van ENV (met
> enig editen) voorin mijn bash-script toegevoegd. Dat zou mijn totale
> environment moeten zijn. Maar de meldingen blijven.
>
> Ik heb het mount commando overigens aangepast, na lezing van het ntfs-3g
> manual. locale=utf8 i.p.v. utf8 en silent i.p.v. quiet.  Maakt ook geen
> verschil qua meldingen. Wat ik wel gek vind is dat de optie locale=utf-8
> [...]

...en na enig googlen heb ik ook eens geprobeerd: locale=nl_NL.UTF-8 . De
melding van het mount commando dat deze locale niet gezet kan worden,
verdwijnt nu, MAAR: nu krijg ik die "stat failed" berichten ook onder de
commandoregel!

Ik heb het gevoel dat ik nu een beetje in de richting (of ervan af) kom. Heeft
iemand enig leesvoer op dit punt? Wat betekent nl_NL.UTF-8 precies? Ik
bedoel, ik kan me iets voorstellen bij nl, NL en UTF-8, maar waar lees ik
meer over de combinatie?

--
joop gerritse
Mühlenstraße 11