[linux] Re: No directory /home/$USER Logging in with OPGELOST

bibliothecaris op xs4all.nl bibliothecaris op xs4all.nl
Zo Mrt 21 13:29:07 CET 2010

Opgelost!

(voor het archief)

Ik heb de standaard /home verplaatst naar /home.vorige
Ik heb alle subdirs van mijn "oude" home geplaatst op een afzonderlijke partitie /dev/sdb5
Daarna heb ik aan /etc/rc.d/rc.local de regel "mount /dev/sdb5 /home -t ext3 " toegevoegd.
(om mij ook niet geheel heldere redenen knoei ik liever niet met /etc/fstab.

Tevens had ik een versie installatie gedaan van FC10. Al mijn data, /etc, /usr/local e.d.
backup ik op dagelijkse basis, dus een verse installatie kost niet veel tijd.

Nu wordt de /home/bibliothecaris directory WEL gevonden en kan de gebruiker gewoon
inloggen en werken.

Met dank Daniel voor de info!

H.