[linux] Re: automatisch rebooten in grub

dk dkampman op xs4all.nl
Wo Mrt 24 11:50:37 CET 2010

On Wed, 2010-03-24 at 08:11 +0100, paai wrote:
> Lang geleden gebruikten we Lilo om in Linux te booten. Lilo had de
> mogelijkheid om eenmalig te rebooten in een andere partitie en daarna
> per default weer terug te booten in het oorspronkelijke OS.
>
> Ik heb een usb toetsenbord, dat pas werkt als er geboot is. Ik kan dus
> niet meer in het bootmenu een ander OS kiezen. Mijn vraag: kun je die
> truc ook met grub uitvoeren?

(1) lilo is toch nog steeds beschikbaar.

(2) In Fedora 12 wordt onder /boot/grub/menu.lst speciaal verwezen naar
KEYBOARDTYPE=pc. Betekent dit dat onder grub ook een mogelijkheid
bestaat voor type=usb?

Dick Kampman