[linux] Re: automatisch rebooten in grub

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Wo Mrt 24 21:36:08 CET 2010

paai schreef:

> Helaas schakelt grub-reboot niet na het booten in het andere OS automatisch terug naar de default...
>
> Nou ja. Ik heb de keyboard/muis hardware weer veranderd (van usb naar normaal) zodat ik weer met het keyboard kan selecteren...

Zo te zien op het boze internet ben je niet de enige. De oplossing is om
USB legacy support aan te schakelen in je bios of om daar aan te geven
dat de bios en niet het OS USB doet (maar daar kan je niet bij heb je
ergens gezegd).

Deze link is een voorbeeld.  Het is wel interessant omdat deze aangeeft
dat het ook een grub2 issue is. Dus als je omschakelt naar lilo of grub
(eerder dan 2) dan werkt het misschien wel. PS/2 is natuurlijk ook OK.

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/grub

Peter