[linux] Re: video en tv blues

paai j.j.paijmans op uvt.nl
Ma Mrt 29 08:13:45 CEST 2010

On 03/28/2010 08:00 PM, paai wrote:
> Na een geheel nieuwe installatie van kubuntu 9.10 leek alles te werken,
> behalve dan dat de video hardnekkig op 800x600 bleef staan. Vreemd: bij
> de oude installatie had ik gewoon een stel veel hogere resoluties.
> Tvtime werkte ook.

Antwoord op mezelf: nadat ik tvtime had vervangen door 'zapper' had ik
weer TV.
Blijft het feit dat de monitor opeens niet meer wordt herkend. Wat er
veranderd is, is dat er een andere VGA kabel tussen de monitor en de PC
zit. Ik kan me voorstellen dat er door een verkeerde kabel iets mis gaat
met de herkenning.
Zowel Ubuntu als Kubuntu rapporteren dus een 'unknown monitor'. Geen van
beide distros geven echter de gelegenheid een nieuwe monitor te kiezen,
wat vroeger bij Suse wel het geval was. Voordat ik nu ga klooien met gtf
en allerlei handmatige toevoegingen aan xorg.conf: weet iemand een
manier om de monitor (Medion) via setup toe te voegen?

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics&  AI       013-4662693