[linux] Re: HSPDA/3G-USB modem en Linux

Bas Roufs basroufs op gmail.com
Do mei 6 10:47:52 CEST 2010

Beste Jelle, Arjan en Allemaal

>... met zowel vodafone, kpn als t-mobile. Het werkt allemaal....

De betaalbare abonnementen van de 3 genoemde maatschappijen werken
allemaal met datalimieten. D.w.z.: hogere snelheden tot 400 of 500 MB
of 1 GB per maand, daarboven knikkeren ze je niet van de lijn af, maar
schakelen ze over naar lagere snelheden.
Maximale snelheden download/ upload die ik gezien heb, zijn
1.8 of 3,6 Mbps (download)/ 384 Kbps upload. Bij dezelfde maatschappij
boven het datalimiet: 128 of 384Kbps upload en 64Kbps download. Ik
vraag me af of dit soort snelheden voldoende zijn voor internetten,
e-mailen en website pagina's  uploaden.

> De externe modems werken het beste van de fabrikant
> Huawei.
Lever je deze met Linux software? Hoeveel kost deze?

Tot slot. Welke networkmanagers werken goed moet én ethernet én WIFI
én breedband mobiel?

Groet, dank,

Bas.