[linux] Welke programma's zijn er allemaal om een PDF te tonen

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Vr mei 21 23:02:47 CEST 2010

In een script moet ik een PDF tonen. Welke programma's zijn hiervoor
onder Linux? Ik weet i.i.g. de volgende: acroread, evince, xpdf, kpdf en
okular. Zijn er nog andere programma's die hiervoor worden gebruikt?

Met which kan ik dan bepalen welk programma's aanwezig zijn en de eerste
die gevonden wordt gebruiken.

Welke volgorde kan het beste worden gebruikt? Ik heb begrepen dat
acroread PDF's het beste toont, maar ook de meeste resources gebruikt.
Zou het beter zijn om een ander programma eerst te proberen.

Het programma kpdf zou onderdeel moeten zijn van kdegraphics. Onder KDE4
heb ik kdegraphics geïnstalleerd, maar kpdf staat niet op mijn systeem.
Is in KDE4 kpdf verwijderd?

--
Cecil Westerhof
M CecilWesterhof op xs4all.nl

O< ascii ribbon campaign - stop html mail - www.asciiribbon.org

Please do not send me Microsoft Office/Apple iWork documents.
Send OpenDocument instead! http://fsf.org/campaigns/opendocument/