[linux] Re: echt robuust filesystem

Johan Wevers johanw op xs4all.nl
Za Dec 10 13:37:35 CET 2011

On 10-12-2011 13:11, asmuth wrote:

> Ik zoek het even op: De moderne Seagate Savvio discs zijn onderverdeeld in
> een 15K serie die loopt van 73 tot 300 GB

Dat zijn serverschijven, voor consumenten totaal niet interessant. Voor
bedrijven die geen geïntegreerde beheersoplossingen gebruiken trouwens
in de praktijk ook niet, consumentenhardware is tegenwoordig zo goed dat
veel dure bedrijfsoplossingen eigenlijk geen enkele meerwaarde meer
hebben afgezien van wat beheerssoftware.

> (natuurlijk zijn er mensen die Windows'95
> gebruiken of SATA schijfjes)

Het kan niet en-en zijn want win95 ondersteunt geen SATA. Het was uit de
originele post duidelijk dat er geen sprake was van veel te dure
bedrijfshardware maar van een consumentenharddisk.

Johan Wevers