[linux] Re: echt robuust filesystem

Marc Verhaar mcamav op gmail.com
Zo Dec 11 13:50:38 CET 2011

Naast het al eerder genoemde Wuala zou ik ook overwegen om eens te kijken
naar een private server ergens.
Je zou dan bijvoorbeeld met sshfs/rsync kunnen backuppen. Het voordeel van
een server huren is dat hier weer back-ups van worden gemaakt door je
provider. Als je dat combineert met een externe HD maakt het weinig uit
welk filesysteem je gebruikt en ben je zo goed als 100% veilig.

En misschien dat je zelf ook iemand kent waarmee je schijfruimte zou kunnen
uitwisselen op deze manier.

Als het gaat om data veilig te stellen blijft het toch handig om een kopie
hiervan op een externe lokatie te hebben.

Marc

Marc Verhaar