[linux] Re: tools voor terughalen van verwijderde bestanden? (was Re: Re: echt robuust filesystem)

Zo Dec 11 13:26:57 CET 2011

Aldus schreef Julien Michielsen op Sun, Dec 11, 2011 at 01:16:19PM +0100:
> Kort geleden heb ik met een stomme fout een hoop niet-gebackupte
> bestanden verwijderd. In de hierboven staande zin heb ik weer een
> beetje hoop gekregen nog wat terug te kunnen vinden.
> Over welke tools sprak Marc hier? Dacht "weg blijft weg", maar ...

Met het klassieke EXT2 voor Linux is het wel mogelijk om per ongeluk
recent verwijderde bestanden te herstellen. Er is een how-to voor. Voor
FAT16 en FAT12 kent MS-DOS een undelete commando.

Deze file systems worden door Linuxers weinig meer gebruikt.

Suc6,

Daniel.

--

		People who bought this story also bought....