[linux] Re: tools voor terughalen van verwijderde bestanden? (was Re: Re: echt robuust filesystem)

Alexander Volovics a.volovic op upcmail.nl
Zo Dec 11 14:25:37 CET 2011

On Sun, Dec 11, 2011 at 01:16:19PM +0100, Julien Michielsen wrote:

> Kort geleden heb ik met een stomme fout een hoop niet-gebackupte
> bestanden verwijderd. In de hierboven staande zin heb ik weer een
> beetje hoop gekregen nog wat terug te kunnen vinden.
> Over welke tools sprak Marc hier? Dacht "weg blijft weg", maar ...

Zoek naar 'Scalpel', 'Foremost', 'Photorec'.
Ik ken de mogelijkheden van deze apps niet echt en mischien hangt
het ook van de soort bestanden af die je verwijderd hebt maar ik
heb enige tijd geleden met 'Scalpel' een stuk of 30 jpg's teruggehaald
onder Ubuntu 11.10 met ext4 formatering. 2 waren 'beschadigd'.

Alexander