[linux] Re: echt robuust filesystem

Di Dec 13 13:38:38 CET 2011

On 10.12.2011 08:53, asmuth wrote:

> Voor backups wordt het
tar-formaat het meest gebruikt. Je schrijft het direkt

> naar je
device, dus je hebt geen file systeem nodig. Als je toch een file

systeem wilt, dan kun je aan EXT2 denken, maar FAT is ook vrij robuust

(of 500.000.000 Windows'95 gebruikers zouden zich vergist
hebben).

Hmmm. Ik dacht we er al lang over uit waren dat Windows 95
gebruiekrs zich indertijd danig hebben laten flessen. Windows 98 Second
Edition deed ongeveer wat voor Windows 95 beloofd was.

Tenzij je een
sequentieel device hebt zou ik tar niet te hard meer propageren. Het is
een tape programma in het ontwerp. Ik heb liever een filesync oplossing
dan elke keer een full tape backup te zetten op een disk.

Hugo.

--

hvdkooij op vanderkooij.org http://hugo.vanderkooij.org/
PGP/GPG? Use: